Flash Magic Six
Keverjük meg a paklit, és hátlappal felfelé osszuk szét egyforma arányban a játékosok között. A legfiatalabb játékos kezd. A lapjai közül egyet (bármelyiket) figurával felfelé leteheti középre a dobó pakli kezdő lapjának
A kezdő játékos hat lapot vesz el a paklijából. Az elvett lapok közül tehet a kezdő lapra az alábbiak szerint:
- vagy a szín (piros, fekete, kék, sárga, zöld, rózsaszín),
- vagy a mennyiség (1-6),
- vagy a szimbólum (nap, hold, felhő, villám, hullám, tűz) egyezzen meg a középső lappal!
Egymás után tehet ki a hat lapjából, mindig úgy, hogy megfeleljen valamelyiknek (elég, ha csak egynek) a fenti három követelmény közül. (Pl. középen van egy lap három piros felhővel, akkor rátehet 2 fekete felhőt, arra 1 fekete villámot, arra 1 sárga napot…)
Ha a játékosnak nem sikerül az összes (6 db.) lapját letenni, akkor a maradék lapokat lefordítva visszarakja a paklija aljára, és felhúz újabb hat lapot a saját paklija tetejéről, és a következő játékos jön.
Ha a játékosnak sikerül az összes (6 db.) kézben tartott lapját letenni, akkor lerakhat a paklija tetejéről egy lapot a dobó pakli mellé. Felhúz hat új kártyát a paklija tetejéről, és a következő játékos jön.
A következő játékos is a húzott hat lapjából rátesz a középen levő dobó paklira, ahányat tud a három fenti szempont alapján.
Egy-egy fordulóban az a cél, hogy a játékos minél több lapot kitegyen a nála lévők közül.
Egymás után jönnek a játékosok, ha az előző már nem tud tenni a dobó pakli tetejére.
A pakliban van négy darab STOP kártya. Ha egy játékos húz egy ilyet, akkor azt felmutathatja. Felmutatáskor kiválaszt egy játékost, akinek most a dobó pakli mellett összegyűlt lapokat be kell raknia a saját paklija aljára.
Ezután az a játékos, aki kijátszotta a STOP kártyát, húz helyette egy lapot, majd a játék az eredeti medrében folyik tovább.
- Ha nincs kártya a dobó pakli mellett, akkor is kirakják a játékból a STOP kártyát.
- Ha több STOP kártyát húz egy játékos a hat lapja közé, akkor egyet kitesz félre, a többit oda kell adnia annak a játékosnak, akivel felhúzatta a paklit. (Majd ő fogja kijátszani a STOP-ot, amikor jónak látja.)
A játék végén előfordulhat, hogy hatnál kevesebb lapot tud felhúzni egy játékos, mert nincs több kártya a paklijában. Ilyenkor dönthet úgy, hogy kipótolja lapjait hatra a dobópakli aljáról, vagy a kevesebb húzott lapjait próbálja meg letenni.
Az győz, akinek leghamarabb elfogynak a lapjai.
Ez a játék így nem gyorsasági! Felváltva jönnek a játékosok, és mindenkinek van ideje végiggondolni (esetleg korlátozott idővel), hogy milyen sorrendben érdemes raknia a hat lapját ahhoz, hogy a lehető legtöbbet tudja egymásra tenni.
(A fenti játékvariáns ötlete a Ginkó Ház egyik tanulójától származik)