Flash kártyajáték

Flash kártyajáték – Különböző szimbólumok, különböző mennyiségben, különböző színben. Különböző szabályok különböző korosztályoknak. Különböző létszámú játékosoknak különböző számú lapok. Különböző gyerekeknek különböző játékötletek.

Ginkó Ház – autista gyerekekért és családjaikért.

Ha egy cég vagy magánszemély támogatja a Ginkó Házban folyó hiánypótló munkát, akkor ép értelmű, 3-12 éves autista gyerekek oktatását és fejlődését támogatja.

      

                  

A doboz tartalma

110 kártyalap, amelyeken hat szimbólum (víz, tűz, nap, hold, felhő, villám) hat különböző színben (piros, kék, sárga, zöld, rózsaszín, fekete) hat mennyiségben váltakozik és négy darab STOP kártya

Alap Játékszabály

A játék megkezdése előtt vegyük ki a négy darab STOP kártyát a csomagból, használatukról később esik szó. Keverjük meg a paklit, és hátlappal felfelé osszuk szét egyforma arányban a játékosok között. Minden játékos tegye a legfelső lapját felfordítás nélkül az asztal közepére, nagyjából egymás mellé. A következő öt lapot vegyék a kezükbe. FLASH felkiáltással a játékosok az asztal közepére tett lapjukat felfordítják, és párbajozni kezdenek. A lent levő lapok bármelyikére tehetnek a kezükben tartott lapokból az alábbiak szerint:

  • A színnek, vagy a mennyiségnek, vagy a szimbólumnak egyeznie kell!
  • Folyamatosan húzhatnak a saját paklijukból, de egyszerre legfeljebb öt kártyalap lehet a kezükben.

A pakliban van négy darab STOP kártya, amit megegyezés szerint osszanak szét egymás között. Javasoljuk, hogy a rutinosabb játékosok mondjanak le a STOP kártya előnyéről a kezdők javára. A STOP kártyát a játékosok bármikor kijátszhatják a kezükből, ezzel megállítva a játszmát. Az a játékos, aki letette a STOP kártyát, annyi lapot pakolhat le egymás után a kezéből, ahány játékos játszik, azaz mindenki helyett egyszer ő jön. Ezután a játék az eredeti medrében folyik tovább. Az győz, akinek leghamarabb elfogynak a lapjai. Ha egyik játékos sem tud rakni, a lent egymáson levő lapokat lefordítva összekeverjük, majd FLASH-t kiáltva a legfelsőket felfordítjuk, és kezdődhet ismét a csata!

A Flash kártyajáték lapjai további fejlesztő játékokhoz is jó alapot nyújtanak. A Ginkó Ház pedagógusainak játékötletei és további játékszabályok ezen az oldalon találhatók folyamatosan frissülve.

FLASHKÁRTYA PEDAGÓGIAI SZEMPONTBÓL (Megnézem)
Flashkártya játékszabály változat – Flash Magic six (Megnézem)
Flashkártya játékszabály változat – Flashchoba (Megnézem)
Flashkártya játékszabály változat – Flashmath (Megnézem)
Flashkártya játékszabály ötletek (megnézem)

További kidolgozott játékszabályokat vagy csak ötleteket szívesen veszünk az info@ginkohaz.hu címre küldve.

A Flash kártyajáték a Cartamundi és a CartaCo Kft. által fejlesztett játék, akik számára fontos a társadalmi felelősségvállalás.